Rehvid ja veljed minilaaduritele: Rehvi märgistuse selgitus

Rehvi märgistuse selgitus

Bobcat rehvid

12-16.5

Rehvi suuruse märgistus, kus 12 on rehvi profiili tinglik laius tollides;
„–“ märgib diagonaalrehvi („R“ oleks radiaalrehv);
16.5 on rehvi tinglik kontaktläbimõõt tollides. Tinglik suurus ei pruugi ühtida tegeliku suurusega. Tegelikku suurust tuleb vaadata rehvitootja kataloogist ja vastavast standardist. Praktikas võib rehvi suuruse umbkaudselt arvutada, teisendades tollid millimeetriteks: 1 toll = 25,4 mm.

K-395

Rehvi mudeli tähistus.

-01

Tootjafirma kood.

KENDA

Tootjafirma nimi või kaubamärk. KENDA (Taivan) on üks rehvitööstuse liidreid, kes toodab rehve aastast 1962. Firma toodangus on tööstuslikud ja erirehvid. KENDA rehve kasutavad esimese valikuna paljud juhtivad ratastehnika tootjad.

Minilaaduri rehvid
Bobcat rehvid 

NYLON

Nailon – materjal, millest on tehtud rehvi karkassi koort.

NOT FOR HIGHWAY USE

Sõnasõnaliselt „mitte teedel kasutamiseks“, vahel esineb ka märgistus N.H.S. See on kohustuslik märgistus rehvidel, millel ei ole DOT-i (USA Transpordiameti) ametlikku luba või ECE (Euroopa Majanduskomisjoni) sertifikaati üldkasutatavatel teedel sõitmiseks. Praktikas kasutatakse seda märgistust tööstuslikel ja erirehvidel, millega ei sõideta kiiremini kui 15 km/h, et vältida nende rehvide paigaldamist kiirestiliikuvatele transpordivahenditele, näiteks autodele. Märgistus ei keela nende rehvidega sõidukil üldkasutatavatel teel liikuda. 

26142008 Seerianumber / tootmise kuupäev

Rehvi seerianumber (vahel nimetatakse seda ka tehasenumbriks). See on rehvi märgistuse oluline osa, mis võimaldab konkreetse rehvi selle unikaalse numbri järgi tuvastada. Tööstuslike rehvide puhul ei ole seerianumbri märkimiseks rangeid reegleid. KENDA rehvide seerianumber sisaldab ka tarbijatele praktilist huvi pakkuvat teavet. Numbri esimesed neli kohta – 2614 – märgivad tootmise aega: 26 on nädala number ja 14 on aasta 2014. Rehvi ostes on kasulik vaadata selle tootmise aega, sest rehvi garantiiperiood ei kesta üle viie aasta pärast selle tootmist. 2008 on järjekorranumber. 

10P.R.

Ply Rating – see on rehvi kihtide arv ehk kihilisus, mis näitab tinglikult rehvi kandevõimet ja karkassi tugevust. Sama suurusega rehvidel võivad olla erinevad kihilisused, näiteks 6PR, 8PR, 10PR, 12PR. Mida suurem PR, seda tugevam on rehvi karkass ja seda suurem on kandevõime. Kandevõime faktilist väärtust tuleb vaadata rehvitootja kataloogist või vastavast standardist.

Seda näitajat kasutatakse ajalooliselt juba rehvitööstuse nondest aegadest, kui rehvikoordina kasutati puuvillast niiti – kihilisuse arv näitas niitide faktilist arvu rehvikarkassis. Tugevama nailoni ja teiste sünteetiliste kiudude, aga ka metalltraadi kasutuselevõtuga rehvi tugevduses on vajaliku tugevuse saavutamiseks vaja vähem kihte. Kihtide arv on kaotanud oma sõnasõnalise füüsilise tähenduse ning on muutunud tinglikuks näitajaks. Viimasel ajal hakkab kihtide arvu välja tõrjuma informatiivsem näitaja – koormusindeks, kuid teatud rehvirühmade, sealhulgas tööstuslike rehvide puhul on see veel kasutusel.

Koormusvahemik
(TA järgi)

Minilaaduri rehvid


LOAD RANGE E

LOAD RANGE – koormusvahemik USA Rehvide ja Velgede Assotsiatsiooni (Tyre and Rim Association – TRA) klassifikatsiooni järgi. Koormusvahemik määrab ära koormuse ja rõhu lubatavad piirid. Konkreetse rehvisuuruse faktilisi koormuse ja rõhu näitajaid tuleb vaadata Rehvide ja Velgede Assotsiatsiooni aastaraamatust (Tire and Rim Accociation Yearbook). Seda näitajat kasutatakse vananenud kihilisuse näitaja asemel. Ee vastab kihilisusele 10PR.

MAX. INFLATION 65 P.S.I.

Maksimaalne lubatav rõhk, mille ühikuks on psi (naela ruuttolli kohta). 65 psi = 450 kPa = 4,5 bar = 4,6 kg/cm2 (1 bar = 14,5 psi).

Maksimaalne lubatav rõhk on suurim töörõhk, mille jaoks antud rehv on mõeldud. Rehvi täitmisel ei tohi seda rõhku ületada. Samas ei ole alati vaja rehvi selle märgitud väärtuseni pumbata. Õige töörõhk on ära toodud minilaaduri kasutusjuhendis (Operator’s Manual).

Seejuures tuleb tähele panna, et esimese ja tagumise silla rehvidel võib olla erinev rõhk. Ülemäära täispumbatud rehvidel kulub keskmine osa (muster) kiiremini ja selle tulemusena läheb rehv rutem rivist välja. Samuti esineb ülepumbatud rehvide puhul suurem rehvikarkassi läbitorke või lõhkemise oht, kui sõidetakse üle kõvade esemete, mis lebavad asfaldil, betoonil, tihendatud pinnasel vm.

Alarõhuga rehvide kasutamine on neile veel hukutavam. Sellisel juhul satuvad rehviõlg ja rehviküljed liigse koormuse alla ning rehvikülje intensiivne deformeerumine tekitab liigset soojust ja selle sisemised sidused lagunevad. Selle tulemusena läheb rehv rivist välja koordumise, puhetumise, pragunemise vms tagajärje tõttu.

Töörõhku tuleb alati kontrollida külmadel rehvidel, näiteks töö päeva või vahetuse alguses. Soovitatav on rõhku iga päev rehvimanomeetriga kontrollida. Minilaaduri rehvide töö on pidevalt seotud nii rehvi kui ka velje mehaaniliste kahjustuste ohuga (mis sisekummita rehvide puhul on ülioluline). Ratta hermeetilisuse kao varajane avastamine ning rehvi või velje õigeaegne remontimine võimaldab rehvi eluiga pikendada.

Rõhkude teisendamise tabel

Kenda K395 Power Grip HD

Kenda K601 Rock Grip HD

See on klassikalise „Bobcat“ mustriga rehv, mis tänu oma universaalsusele töötab ühtviisi edukalt nii kõvadel pindadel nagu asfalt ja kruus kui ka pehmetel pindadel nagu liiv ja lumi. See rehv sobib kõigiks töödeks, mille jaoks kohapeal pööravad minilaadurid on mõeldud. 

See rehv on mõeldud tõhusaks tööks teedel ja kõvakattega pindadel. Rehv sobib ideaalselt teedeehituse, kommunaal- ja laadimistöödeks, mis toimuvad enamasti asfaldil või betoonil, ehitusplatsidel, ladudes, ðahtides ja sekundaarse tooraine töötluskäitistes. 

 

  • 3-astmeline mustriprofiil tagab suurema kokkupuutepinna pehmetel pinnastel ja puiste-ehitusmaterjalidel, mis vähendab libisemist ja rehvi kulumist ning pikendab selle tööiga (1).
  • Tugevdatud rehvikülg, mille väline kummikiht on kahekordse paksusega, peab vastu külgsuunalistele lõikevigastustele ja löökidele (2).
  • Lisavöö Rim Guard (veljekaitse) kaitseb veljeserva mehaaniliste kahjustuste eest (3).
  • Rehvimustri alune kiht on tugevdatud, tagamaks parema kaitse läbitorgetega sisselõigete eest.

Kenda K395 Minilaaduri rehvid
 
 

  • Erilise koostisega kummisegu saj rehimuster tagavad kõvadel pindadel pika tööea.
  • Tugevdatud rehvikülg, millel on kahekordse paksusega kummikiht, peab vastu külgsuunalistele siselõigetele ja löökidele.
  • Lisavöö Rim Guard (veljekaitse) kaitseb veljeserva mehaaniliste kahjustuste eest.
  • Rehvimustri alune kiht on tugevdatud, tagamaks parema kaitse läbitorgetega sisselõigete eest.
  • Tänu tihedale rehvimustrile ja karkassi erilisele ehitusele on sellel rehvil suurem kontaktpind ja suurem kiiruseindeks. 

 
Kenda K601 Minilaaduri rehvid
 



Deestone D311

Starmaxx SM-135

  • See on säästuklassi rehv, kuid selle kvaliteet vastab Premium klassile ja ehitus HEAVY DUTY intensiivkasutusega rehvidele.
  • Kahekordse seinapaksusega võimas rehvikülg ja veljeserva kaitsevöö hoiavad velge mehaaniliste kahjustuste eest.
  • Tugen nailonkarkass annab rehvile suure kandevõime ja pika tööea.
  • See rehv on eriti ökonoomne valik rasketes tingimustes kasutamiseks, kus rehvid lähevad rivist välja mitte kulumise, vaid sagedaste mehaaniliste kahjustuste tõttu, mistõttu pika tööeaga kallite rehvide kasutamine on majanduslikult ebamõttekas: ehitiste lammutamine, territooriumi korrastus, sekundaarse tooraine töötlus jne. 

Bobcat,väikelaaduri rehvid Deestone D311  

  • Professionaalne rehv pikaks kasutuseks eriti rasketes tingimustes.
  • Uusim rehvimuster annab rehvile suurepärase haardevõime nii minilaaduri liikumissuunas kui ristisuunaliselt, tagades kõrge pöördemomendi libisemiseta ülekande ning samal ajal ka suurepärase külgsuunalise püsivuse kaldpindadel.
  • Spetsiaalne kummisegu ja rehvimustri suurem sügavus (kuni 34 mm, mis vastab kasutuskategooriale L-5) annavad rehvile pika kasutusea ka kõige ebasoodsamates töötingimustes.

 
Bobcat rehvid Starmaxx SM-135