BKT tutvustab end

Arvind Poddar, Balkrishna Industries Ltd. esimees ja tegevdirektor

Kas võiksite meile tutvustada BKT ajalugu ja rääkida, kelle idee oli siseneda rehvide, täpsemalt maastikurehvide ärisse?

BKT teekond algas 1988. aastal Lääne-Indias Aurangabadis, kus minu nüüdseks lahkunud isa Mahabirprasad Poddar ja samamoodi praeguseks lahkunud vanem vend Suresh Poddar asutasid ettevõtte, et toota India turule kahe- ja kolmerattaliste sõidukite rehve. 1991. aastal ühines nendega veel üks pereliige – minu nõbu, manalateed läinud Pramod Poddar, kes tugevdas meie meeskonda väärtusliku oskusteabega.

Kui kahe- ja kolmerattaliste sõidukite turule ilmus järjest rohkem ettevõtteid, nägi Pramod Poddar rahvusvahelises maastikurehvide sektoris paljutõotavat potentsiaali. Tulevikku vaatava perekonnana tegime strateegilise otsuse, et hakkame järk-järgult tootma hoopis maastikurehve. Pärast esialgset edu laiendasime oma tootmisvõimsust, rajades teise tehase Põhja-Indiasse Bhiwadi, mis aitas tagada järjepideva tarne suureneva nõudluse rahuldamiseks. Esimese kümnendi jooksul aga kasvasime aeglaselt, sest keskendusime peamiselt oma toodete turuletoomisele.

2006.–2007. majandusaasta lõpus oli meie käive 84 miljonit eurot (praeguse vahetuskursi järgi). 2007. aastal hakkasime ettevõtet ümber kujundama, visandades põhjaliku uue strateegia, milles olid tähtsal kohal toodete kvaliteet ja kaubamärgi kujundamine. Selline sihikindel lähenemine aitas meil 2022. aastal ületada ühe miljardi euro suuruse käibe märkimisväärse vaheetapi, mis kinnitas meie erakordset positsiooni selles valdkonnas.

See saavutus on tunnistus meie meeskonna vankumatust sihikindlusest ning meie seast lahkunud Mahabirprasad Poddari, Suresh Poddari ja Pramod Poddari visionäärsest juhtimisest. Tulevikus keskendume endiselt innovatsiooni piiride ületamisele, kvaliteetsete toodete tarnimisele ning säästliku kasvu ja edu saavutamisele.

Meie teekond on praeguseks viinud meid märkimisväärse kasvu ja rohkete eesmärkide saavutamiseni. Me oleme uhked nelja tipptasemel rehvitootmistehase üle, milles kasutatakse täiustatud tehnoloogiat, ning spetsiaalse ja täielikult varustatud teadus- ja arenduskeskuse üle, mis hõlmab ka ettevõttesisest katserada. See taristu võimaldab meil pidevalt uuendada ja pakkuda tipptasemel lahendusi. BKT mõju ulatub kõikidesse maastikurehvide ärisegmentidesse, sest me teenindame eri tööstusharusid ja pakume eri lahendusi. Meie ulatuslik tootevalik sisaldab üle 3200 SKU, mistõttu pakume nendes sektorites kõige suuremat valikut erirehve. Selline tootevalik võimaldab meil täita klientide ainulaadseid vajadusi ja nõudmisi, kinnitades maastikurehvide turul meie juhtpositsiooni.

Kas teil on mõni muu kaubamärk või olete seotud mõne muu ettevõttega?

Ei, meil on ainult BKT kaubamärk. Ettevõttena keskendume ainult oma kaubamärgile ja meil pole ühegi teise ettevõtte või kaubamärgiga ei otseseid ega kaudseid seoseid. Me pühendume ainult BKT kaubamärgi arendamisele ja edendamisele, tagades, et see esindab meie väärtusi, kvaliteeti ning püüdlusi tipptaseme saavutamiseks. Sel viisil saame suunata kõik oma jõupingutused ja ressursid BKT kaubamärgi turuosa pidevale tugevdamisele ja laiendamisele, ilma et see häiriks või õõnestaks meie identiteeti.

Härra Poddar, läbipaistev suhtlus sidusrühmadega on üks teie ajalugu iseloomustavaid põhimõtteid. Kas sellest tulenebki teie vaieldamatu juhtpositsioon?

Oleme väga uhked selle üle, et BKT on rahvusvahelise kaubamärgina saavutanud tänu mitmele eripärale maastikurehvide sektoris sellise edu. Nende eripärade hulka kuulub kahtlemata usaldusväärne finantsjuhtimine, mis on aidanud meil seda eesmärki saavutada, andes võimaluse pidevalt investeerida terviklikku kasvu ja tehnoloogilistesse uuendustesse. Seda näitab ka hiljutine Bhuji tehase avamine, kus osales enam kui 100 ajakirjanikku üle maailma. See on selge näide meie läbipaistvusest ja järjepidevusest kõiges, mida me teeme. Oleme valmis osalema aruteludes ja täitma kõiki oma kohustusi.

Kuidas saab nii suur rahvusvaheline ettevõte nagu teie oma olla inimesekeskne? Millise väärtuse omistate ettevõtte sotsiaalsele vastutusele?

BKT ettevõttekultuur on meie DNA ning suunab iga tegevust ja strateegilist otsust, andes meile eetilise kompassi, mis juhib meid eesmärkide saavutamise suunas. Me loome motiveeriva ja kaasava töökeskkonna kõigile oma töötajatele, sest me mõistame, et inimesed on ettevõtte edu lahutamatu osa. Peale selle oleme kindlalt pühendunud oma tootmistegevuse keskkonnamõju vähendamisele ning töötajate tervise ja ohutuse parandamisele.

Selle saavutamiseks oleme rakendanud säästlikke põhimõtteid ja tavasid, kasutades sealhulgas tehastes taastuvenergiat ja vähendades CO2 heitkogust. Usume kindlalt, et säästlikkuse tagamine on iga ettevõtte jaoks väga tähtis sotsiaalne kohustus ja me oleme seadnud eesmärgiks anda oma panus meie planeedi paremasse tulevikku. Peale selle töötame aktiivselt välja üha säästlikumaid rehve, mis ei jää kvaliteedi poolest teistele alla, aga ei ohusta keskkonda. Säästlikkus on meie ettevõtte missiooni põhikomponent ja me jätkame investeerimist uuenduslikesse lahendustesse, et edendada rohelisemat ja jätkusuutlikumat maailma.

Mis on seega teie kaubamärgi edu võti? Kuidas on teil õnnestunud maailmas nii pikalt oma kohta säilitada?

BKT on maastikurehvide tööstuses edukas kaubamärk, sealhulgas tänu oma tugevale üleilmsele kohalolekule nii algseadmete valmistajana kui ka järelturul, kus me tegutseme koostööpartneritega enam kui 160 riigis. See ulatuslik kohalolek turul koos meie toodete ja teenuste kvaliteediga on võimaldanud meil saavutada selles tööstusharus tipptasemel maine. Tõhus ja läbipaistev suhtlemine klientidega toetab meie mainet veelgi. Kuigi on ka teisi India kaubamärke, mis väidavad, et nende toodete kvaliteet on sama hea kui meie toodete oma, näitavad faktid, et BKT on tõeliselt ainulaadne. Oleme kindlad, et meie lõppkliendid ja BKT rehvide edasimüüjad näevad, et me oleme kvaliteedi ning jõudluse poolest teistest üle. Meie klientide lojaalsus ja usaldus on meie edu tunnistus.

Ettevõtte geograafiline asukoht ei taga iseenesest ühesugust tootekvaliteeti ega sama kiireid tulemusi, nagu mõned kaubamärgid võivad püüda vihjata või saavutada. Selleks et mis tahes kaubamärk, sealhulgas BKT, saavutaks edu, on vaja aastatepikkust vankumatut sihikindlust, otsustavaid jõupingutusi ja keskendumist tipptasemele. Me püüame pidevalt laiendada oma tootevalikut mitte ainult parima kvaliteediga toodete, vaid ka meie pakkumiste hulga ja kestvuse osas. Meie püüdlus tipptaseme poole ei tunne piire, sest me katsume pidevalt ületada varasemat taset ja täiustada oma tööstusharu standardeid.

Leidub uuemaid kaubamärke, kelle väitel on nende toodete kvaliteet sama nagu BKT toodetel ja hinnad palju odavamad. Kuidas te sellele reageerite?

Kvaliteetse rehvi valmistamiseks on vaja keskenduda hoolikalt igale tootmisaspektile, alustades parima tooraine hankimisest, moodsa tootmistaristu loomisest ja rangete kvaliteedinõuete rakendamisest tootmisprotsessis. Peale selle ei saa rehvitööstuses tipptaset saavutada erakordselt oskusliku meeskonnata. Eespool öeldut arvesse võttes on ilmne, et samaväärse kvaliteedi pakkumine madalama hinnaga ei ole jätkusuutlik, sest see tähendaks kompromissi tegemist nende tähtsate elementide juures, mis aitavad kaasa meie toodete suurepärasele kvaliteedile ja jõudlusele.

Kuidas saab keegi oma konkurentsieelises nii kindel olla, eriti mis puudutab kiiresti muutuvat turgu?

Konkurentsieelise säilitamiseks pidevalt areneval turul on BKT toodete kvaliteet vaid üks tahk meie esmaklassilisest kaubamärgist. Meid eristab paljudest teistest kaubamärkidest püüdlus uuenduste poole. Kuid me ei paku ainult kvaliteetseid tooteid, vaid proovime võtta kasutusele ka suurepäraseid turundusstrateegiaid. Aastate jooksul oleme loonud strateegiad, mille eesmärk ei ole mitte ainult suurendada teadlikkust BKT kaubamärgist, vaid pakkuda klientidele ka kaasahaaravat kogemust. Messidel ja tööstusüritustel osalemise, reklaamikampaaniate, sporditoetuste ning muude sihipäraste algatuste kaudu hoiab BKT oma kohta turuliidrina ja tugevdab oma mainet.

Tulevikku vaadates jätkame investeerimist teadus- ja arendustegevusse, tipptasemel tehnoloogiasse ning mõjusatesse turundusstrateegiatesse. Tahame oma klientide ootusi pidevalt ületada ja tugevdada oma juhtpositsiooni maastikurehvide sektoris. Meie eesmärk on pakkuda terviklikku lahendust, mis ületab lihtsad ootused ja kinnitab meie positsiooni valdkonna vaieldamatu etalonina.

Kas turusektori valitsemine tähendab, et teil on parimad strateegiad või olete lihtsalt kõige tugevam? Kas olete kunagi kaalunud alamkaubamärkide loomist, et kindlustada endale suurem turuosa?

See küsimus annab mulle võimaluse käsitleda üht tähtsat teemat. Oleme kuulnud kuulujutte ja saanud intervjuudest teada kaubamärkidest, mis püüavad seostada end BKT-ga, ilma et neil oleks meiega mingit seost.

Meie ei ole kogu oma teekonna jooksul kunagi tundnud vajadust end teistega võrrelda, isegi mitte ettevõtte algusaastatel. Me teame, kes me oleme ja millised on meie juured. Meie eesmärgid on alati olnud selged ja me oleme jäänud ilma oma teelt kõrvale kaldumata neile truuks. Oleme astunud oma vankumatute ressursside abil kõik vajalikud sammud, vaadates alati tulevikku. Kui sa oled teadlik oma identiteedist, olemusest ja eesmärgist, ei ole vaja teisi vaadata või – mis veelgi hullem – neid pidevalt mainida.

Meie ettevõtte olemus peegeldub meie suhtumises ärimaailma, kus me oleme alati tasakaalukad ja vastutustundlikud. Siiski ei salli me oma kaubamärgi kasutamist peibutisena, et äratada tähelepanu või saavutada usaldusväärsust, mis tuleb välja teenida konkreetsete tegude ja tõelise väärtuse näitamisega.

Usume kindlalt, et me erineme neist märkimisväärselt ja vaieldamatult nii toodete kvaliteedi, tööstuskogemuse kui ka teadmiste poolest. Keskendume endiselt oma eesmärgile pakkuda klientidele kvaliteetseid lahendusi, säilitades oma positsiooni valdkonna liidrina ning investeerides teadus- ja arendustegevusse oma tootevaliku pidevaks uuendamiseks.