BKT esitleb oma strateegilist tegevuskava aastani 2030: oodatav tulu 2,6 miljardit USA dollarit, uued investeeringud 400 miljoni dollari ulatuses järgmise kolme aasta jooksul.

BKT esitleb oma strateegilist tegevuskava aastani 2030: oodatav tulu 2,6 miljardit USA dollarit, uued investeeringud 400 miljoni dollari ulatuses järgmise kolme aasta jooksul.

10.06.2025

13% tulukasv majandusaastal 2024–2025. Sisenemine ainult India turu jaoks mõeldud sõiduautode radiaalrehvide ning veoautode ja busside radiaalrehvide segmentidesse.

Mumbai, 26. mai 2025 – BKT (Balkrishna Industries Ltd.) esitles reedel, 23. mail toimunud juhatuse koosolekul oma uut viie aasta strateegilist plaani, mille eesmärk on saavutada 2030. aastaks ligikaudu 2,6 miljardi USA dollari suurune kogutulu. Plaan näeb ette kokku 400 miljoni dollari ulatuses investeeringuid, mida rahastatakse peamiselt ettevõttesiseste vahenditega. Strateegias keskendutakse kolmele põhivaldkonnale: juhtpositsiooni tugevdamisele maastikurehvide sektoris, tahma tegevusvaldkonna laiendamisele ja uute rehvikategooriate toomisele India turule.

Maastikurehvide segmendis jätkab BKT oma üleilmse juhtpositsiooni kindlustamist põllumajandussektoris, tugevdades ühtlasi oma positsiooni kummiroomikute, kaevandus-, tööstus- ja ehitussegmentides. Pärast kummiroomikute ametlikku turuletoomist kiitis juhatus heaks sellele spetsialiseerunud tootmisüksuse laiendamise. Tootmisüksus valmib eelduste kohaselt 2026. aasta teiseks pooleks. Samal ajal jätkab ettevõte kaevandusvaldkonna tootevaliku arendamist, mida toetab ettevõtte kuni 57-tolliste All-Steel-tüüpi radiaalrehvide tehnoloogia, täiendades olemasolevat tootesarja Bias.

Geograafiliselt keskendutakse kasvule peamiselt Ameerikas, Indias ja valitud rahvusvahelistel turgudel, säilitades seejuures stabiilse kohaloleku Euroopas.

Tahma valdkonnas on BKT viimase kolme aasta jooksul pannud oma tegevusele tugeva ja kindla aluse, saavutades nii Indias kui ka rahvusvahelisel tasandil juhtivate rehvitootjate strateegilise partneri positsiooni. Lisaks tugevdab ettevõte oma kohalolekut spetsiaalse tahma segmendis, keskendudes peale rehvide ka muudele tipptasemel toodetele. See rehvidega mitteseotud segment – mis hõlmab nii spetsiaalset kui ka kõrgtehnoloogilist tahma – on eelduste kohaselt üks BKT tahma tegevusvaldkonna peamisi kasvuvaldkondi.

Selle suuna toetamiseks on juhatus heaks kiitnud tootmisvõimsuse suurendamise 200 000 tonnilt 360 000 tonnile aastas, sealhulgas tipptasemel tahma väljatöötamise.

Projekt valmib eelduste kohaselt 2026. aasta alguseks.

Kolmas strateegiline sammas puudutab uutesse rehvikategooriatesse sisenemist. Tuginedes headele tulemustele India maanteeväliste rehvide segmentides ja arvestades India tugevat majanduskasvu, teatas ettevõte kahe uue tootesarja väljatöötamisest ning siseturule toomisest: veoautode ja busside radiaalrehvid ning sõiduautode radiaalrehvid.

Veoautode ja busside radiaalrehvide katsetootmise algatamine on plaanitud majandusaasta 2025–2026 neljandasse kvartalisse ning tootmist hakatakse seejärel järk-järgult suurendama. Sõiduautode radiaalrehvide katsetootmine algab majandusaasta 2026–2027 kolmandas kvartalis ja seejärel on plaanis samuti tootmismahtu kasvatada. Need uued valdkonnad peaksid andma 2030. aastaks ligikaudu 20% kogumüügist.

Plaan tugineb integreeritud ja tõhusale tööstusstruktuurile, kasutades jagatud taristut ja ressursse, olemasolevat tootmiskeskuste sünergiat ning ühiseid investeeringuid kaubamärki. See lähenemisviis võimaldab BKT-l kasvada, ohverdamata seejuures kasumlikkust.

Hoolimata üleilmsest makromajanduslikust ebakindlusest lõppes majandusaasta ettevõttele üle ootuste rekordilise tulu ja mahtude kasvuga. Majandusaastal 2024–2025 teatas BKT 106 150 000 ruupia (1,2 miljoni USA dollari) suurusest tulust, mis tähendab eelmise aastaga võrreldes 13% suurust kasvu. See tulemus kinnitab ettevõtte arengumudeli tugevust.

Selle arenguplaaniga seame BKT-le selge ja ambitsioonika tulevikuvisiooni, mis põhineb kindlatel alustel, modulaarsusel ning loomulikul kasvul. Siseneme uutesse tootekategooriatesse sama fookuse ja järjekindlusega, mis on iseloomustanud meid maanteeväliste rehvide sektoris, toetudes kogu maailmas väljateenitud usaldusele.“ – Rajiv Poddar, BKT tegevdirektor

Järgmist kasvuetappi kavandades jääb ettevõte truuks oma pikaajalisele visioonile maastikurehvide sektoris. Ettevõtte strateegia keskmes on eesmärk saavutada 2030. aastaks kogu maailma maastikurehvide segmendis 10% suurune turuosa, konsolideerides BKT positsiooni suure väärtusega segmentides ning laiendades kohalolekut strateegilisel üleilmsel turul. Selge tegevuskava, sihipäraste investeeringute ja modulaarse laienemisstrateegiaga seab BKT end mitmes segmendis juhtpositsioonile, jäädes truuks oma põhiväärtustele, milleks on usaldusväärsus, tulemuslikkus ning pikaajalised koostöösuhted.